- Specjalne funkcje (promocje, bony towarowe)
Na stronie Założyć Sklep Internetowy będziemy rozwijać temat marketingu, promowania produktów i zachęcania do zakupu. Dostępne obecnie moduły umożliwiają efektywne wspomaganie sprzedaży:
panel administracyjny>moduły>lojalność klientów i nagrody – tutaj ustawimy rabaty w postaci punktów za każdą wydaną złotówkę w sklepie.
panel administracyjny>moduły>klient programu sponsorowania – możliwość ustalenia rabatów dla klientów polecających zakup w sklepie. Rabat może być w postaci procentowej lub mieć określoną stałą wartość.
- Wyszczególnianie produktów na stronie głównej
- Najczęściej kupowane produkty na stronie głównej
- Nowe przedmioty na stronie głównej
Na stronie głównej sklepu domyślnie wyświetla się blok „nowe produkty”. Ilość produktów w tym bloku oraz jak długo pozostają jako nowe, można ustalić samodzielnie w: panel administracyjny>moduły>blok nowych produktów oraz: panel administracyjny>ustawienia>produkty
- Darmowa wysyłka
Możliwość ustawienia bezpłatnej wysyłki dla klientów którzy zakupili produkty powyżej określonej wartości. Np. powyżej 300 zł.
- Międzysprzedaż (Akcesoria)
- Powiększanie zdjęć produktów
Każde zdjęcie produktu jest wyświetlane w postaci miniatury i po kliknięciu klient może je powiększyć do określonego rozmiaru. Wielkość zdjęć można ustalić tutaj: panel administracyjny>ustawienia>obrazek
- Możliwość zamówienia produktów o statusie „oczekiwanie na dostawe”
Warto zaznaczyć ustawić tą opcję w panelu administracyjnym podczas dodawania produktu do sklepu. Nie stracimy w ten sposób klientów.
- Subskrybcja oraz rejestracja kont użytkowników
Każdy gość w sklepie może założyć konto, które może być w przyszłości wykorzystane do dokonywania zakupów lub otrzymywania subskrypcji – np. e-maili z nowościami lub promocjami w sklepie. Administrator może przydzielić takich użytkowników do różnych grup.
- Płatność przelewem
Płatność przelewem jest możliwa na kilka sposobów:
– wpłata na konto (wówczas po zatwierdzeniu zakupu przez klienta na ostatniej stronie pojawi się numer konta bankowego, klient może dokonać zapłaty przez bank on-line, tradycyjny bank lub na Poczcie Polskiej)
– zapłata przez Przelewy24 (po założeniu konta na stronie www.przelewy24.pl i odpowiedniej konfiguracji w sklepie w: panel administracyjny>moduły> przelewy24 klienci mają możliwość szybkiej zapłaty online wprost z własnego konta bankowego.
- Przystosowanie do płatności Paypal?
– zapłata kartą ( jeśli posiadamy odpowiednio skonfigurowane konto PayPal, klient może poprzez stronę www.paypal.pl dokonać zapłaty kartą kredytową.)
– zapłata przez PayPal ( klient logując się do swojego konta PayPal dokonuje wpłaty wprost na konto PayPal właściciela sklepu.)
- Zapłata przy odbiorze
- Formularz kontaktowy z wieloma odbiorcami
- Tagowanie produktów i chmura tagów
Blok ze słowami kluczowymi najpopularniejszych produktów w sklepie.
- Wyszukiwarka
Szybka wyszukiwarka produktów z opcją podpowiadania.
- Zwroty towarów i korekty
- Śledzenie przesyłki
- Pakowanie na prezent oraz ekologiczne opakowanie
Klient pod koniec realizacji zamówienia przez sklep internetowy może zaznaczyć opcję ozdobnego lub ekologicznego pakowania, opłatę za którą ustala właściciel sklepu tutaj:
- Faktury PDF dla klientów
Faktury za zakupiony towar mogą być generowane automatycznie. Faktura zostanie wypełniona danymi podanymi przez klienta oraz danymi o produkcie dostępnymi w sklepie, wystarczy ją wydrukować.
- Zapamiętywanie koszyka
Dzięki wbudowanym mechanizmom koszyk klienta jest zapamiętywany. Kiedy wróci po jakimś czasie na stronę sklepu, w koszyku będzie widniał dodany ostatnio produkt.
- Sprzedaż usług i towarów wirtualnych
Sklep na silniku Prestashop nie wymaga prowadzenia magazynu, i regularnego aktualizowania stanów. Można sprzedawać również produkty nie dostępne fizycznie lub usługi.
- Własna favikona
Jest to mała ikona pokazująca się przed adresem sklepu w przeglądarce internetowej. Jej podstawowa funkcja to pomoc w łatwej identyfikacji wizualnej sklepu po dodaniu do ulubionych.
- RSS
- Newsletter
- Opcja dostawy „Odbiór osobisty”
Jeśli siedziba sklepu to większe miasto, warto umożliwić klientom opcję bezpłatnego odbioru w siedzibie. Wysyłka towaru kilka, kilkanaście ulic dalej jest bez sensu.
- Brak limitu ilości metod płatności