Aby założyć sklep internetowy trzeba poznać wszystkie funkcje związane z obsługą. Umożliwi to wybór właściwego oprogramowania z wielu dostępnych na rynku. Na stronie Założyć Sklep Internetowy opisujemy sklep Prestashop.
Panel administracyjny sklepu internetowego Prestashop posiada następujące funkcje:
- Brak limitu kategorii oraz podkategorii
Możemy utworzyć dowolną liczbę kategorii i podkategorii. W opcjach ustawiamy drzewo rozwijane po kliknięciu (technologia AJAX) lub drzewo kategorii na stałe rozwinięte.
- Edytor WYSIWYG
Edycja opisów jest łatwa i wygodna tak jak np. pisanie w programie Word. Tekst napisany większą czcionką, kursywą lub pogrubiony wyświetli się dokładnie tak samo w panelu administracyjnym. Możemy również skopiować opis ze strony producenta i wkleić wprost do okna opisu produktu w panelu administracyjnym sklepu internetowego – układ i formatowanie zostanie zachowane!
- Brak limitu atrybutów produktów
W zależności od produktów oferowanych w sklepie internetowym, możemy określić atrybuty takie jak: kolor, waga, odcień, itp. które będą wspólne dla wszystkich produktów. Podczas dodawania produktu, wybieramy właściwy atrybut z listy rozwijalnej.
- Brak limitu zdjęć, automatyczne skalowanie i optymalizacja
Zdjęcia produktów mogą być w dowolnej wielkości, nawet te wprost z aparatu cyfrowego. Wbudowany mechanizm skalowania w sklepie internetowym Prestashop sam dopasuje zdjęcie do aktualnie wyświetlanej strony. Wielkość wyświetlanych w sklepie możemy zmienić samodzielnie.
- Brak limitu walut
Sklep internetowy może obsługiwać wiele walut. Dzięki opcji przelicznika kursu waluty, klient widzi w sklepie na bieżąco koszt produktu w walucie wybranej przez siebie.
- Brak limitu ustawień podatku
Sprzedaż produktów o różnej stawce podatkowej nie stanowi problemu. Można zdefiniować kilka stawek podatku VAT a następnie, podczas dodawania produktu, wybierać stawkę VAT z listy rozwijalnej. Opcja tą można ustawić tutaj: panel administracyjny>płatności>podatki
- Podatek zależny od stanu, kraju, strefy lub bez podatku
Opcja bardzo przydatna gdy prowadzimy sprzedaż międzynarodową. Po zdefiniowaniu określonych podatków lub jego braku w wybranych strefach geograficznych, klient podczas składania zamówienia, otrzyma jasną informację, jakim podatkiem będzie objęty produkt który zakupi.
- Rabaty ilościowe
Dla każdego dodawanego produktu można określić wysokość rabatu. W panelu administracyjnym sklepu podajemy minimalną ilość produktu od której będzie obowiązywał rabat. Rabat może być wyrażony w procentach lub w postaci określonej wartości.
- Aktualizowane przeliczniki walut
Wystarczy jedno kliknięcie aby w sklepie internetowym pojawiły się aktualne kursy dostępnych walut. Opcja : panel administracyjny>płatności>waluty
- Zarządzanie inwentarzem
Opcja ta domyślnie jest ustawiona na pokazywanie stanów przy produkcie. Można zdefiniować co zrobić jeśli stany magazynowe spadną do minimalnych wartości lub zabraknie produktu. Można np. wybrać opcję informowania o tym, że brak produktu, ale jest możliwe jego zamówienie.
- Powiadomienia SMS
Opcja ta umożliwia powiadamianie osób obsługujących sklep o nowym zamówieniu, ilości produktów, lub raporcie o dziennej sprzedaży w sklepie Prestashop. Aby skorzystać z tego udogodnienia należy wykupić specjalne konto, które opłacamy.
- Dodawanie/Usuwanie modułów
Potęga sklepu internetowego Prestashop to moduły. Każdy z nich pełni określoną precyzyjnie funkcję. Dzięki temu możemy za jednym kliknięciem np. usunąć wyświetlanie bloku „producenci”. W każdej chwili możemy również zainstalować nowy moduł, który rozszerzy funkcjonalność sklepu.
- Kody kreskowe
Dodając produkt można mu nadać numer EAN13 czyli Europejski Kod Towarowy – kod kreskowy indywidualny dla danego towaru. Opcja ta będzie przydatna tylko w sklepach internetowych posiadających bardzo duży magazyn. Posiadając odpowiednią drukarkę i czytnik kodów można ułatwić sobie zarządzanie fizycznym magazynem.
- Pomoc kontekstowa
Podczas wypełniania określonych pól tekstowych w panelu administracyjnym sklepu internetowego Prestashop, pojawiają się dodatkowe wskazówki np. o poprawnym formacie znaków.
- Generator Łączenia Atrybutów
Opcja ta jest przydatna gdy posiadamy na stanie np. bluzki w różnych kolorach i rozmiarach. Po dodaniu tych produktów klient będzie widział dokładnie te które są na stanie.
- Informowanie przez e-mail o statusie zamówienia
Sklep internetowy Prestashop po wybraniu opcji „powiadomienia emailem” w zakładce moduły będzie informował administratora o:
– powiadomień o pojawieniu się produktu którego aktualnie brak,
– powiadomienie jeśli złożone nowe zamówienie,
– powiadomienie, gdy ilość produktu będzie poniżej progu alarmowego,
Klient natomiast ma pełną informację o etapie zamówienia:
– potwierdzenie przyjęcia zamówienia
– potwierdzenie wysyłki
- Brak limitu tłumaczeń i dialektów
Możemy samodzielnie zmodyfikować tłumaczenie dla każdego tekstu w sklepie, zarówno od strony klienta jak i w panelu administracyjnym sklepu internetowego.
- Import/eksport tłumaczeń
Gotowe tłumaczenia dostępne na stronie są w języku: polskim, angielskim oraz francuskim. W każdej chwili możemy pobrać tłumaczenie w jednym z kilkudziesięciu innych języków ze strony http://www.prestashop.com/
- Optymalizacja pozycjonowania (SEO)
- Przyjazne adresy URL / Odnośniki bezpośrednie
Pozycjonowanie jest w pełni wspierane w sklepie prestashop, techniki takie jak np.: przyjazne linki, unikalne znaczniki meta należą do standardów przy tworzeniu stron internetowych i mają swój wpływ na to czy nasz sklep internetowy znajdzie się przed, czy za konkurencją.
- W 100% modyfikowalna szata graficzna
Dzięki szblonom szata graficzna sklepu może być dowolnie modyfikowana. I powinna być modyfikowana! Każdy poważny sklep musi być unikalny w internecie.
- Wielu Administratorów oraz uprawnienia
Obsługa sklepu to często kilka lub więcej osób. Każda z nich może posiadać własny login i hasło. Po zalogowaniu będzie miała możliwość wykonywania tylko określonych operacji – niezbędnych do pracy. Np. jedna osoba ma dostęp do zakładki płatności, inna do zakładki wysyłki a jeszcze inna może zmieniać zaawansowane ustawienia w sklepie.
- Tryb konserwacyjny
Tryb umożliwia czasowe wyłączenie sklepu jeśli np. przeprowadzamy zmiany w grafice lub ustawieniach modułów sklepu internetowego.
- Minimalna kwota zamówienia
Poniżej tej kwoty zamówienie w sklepie nie będzie możliwe. Opcja przydatna dla sklepów prowadzących sprzedaż np. produktów o niskiej wartości.
- Eksport listy newsletter
Możemy wyeksportować określoną listę z adresami e-mail klientów którzy podczas zakupu wyrazili zgodę na otrzymywanie wiadomości lub klientów którzy zapisali się do newslettera podczas przeglądania produktów w sklepie.
Eksport do pliku csv umożliwia za pomocą odpwiedniego programu szybką wysyłkę np. informacji o nowym produkcie lub też promocji w sklepie internetowym.
- Szyfrowanie SSL (Secure Sockets Layer)
Transmisja pomiędzy sklepem a klientem może zostać zaszyfrowana przed podsłuchem. Opcja ta wiąże się z zakupem unikalnego adresu IP i klucza elektronicznego SSL.
- Aliasy w wyszukiwaniu
- Import z pliku CSV
- Brak limitu specyfikacji produktu
- Brak limitu dostawców oraz celów