Na rynku sprzedaży internetowej, rozwinęło się wiele narzędzi marketingowych wspomagających sprzedaż. Jednym z nich jest tzw. Cross-Selling czyli sprzedaż powiązana.
Zasada działania tego mechanizmu jest prosta. Podczas oglądania produktu przez klienta, w panelu obok wyświetlają się inne produkty którymi klient może być również zainteresowany. Przedstawmy to na przykładzie: klient w sklepie ogląda produkt – telefon komórkowy. Co zatem może pojawić się w panelu obok jako proponowany do zakupu produkt w parze z telefonem? Produktem dodatkowym może być: etui do telefonu, słuchawki, itp. Czyli wszystkie produkty powiązane z zakupem głównym – tzw. dobra komplementarne. Jeśli np. zaproponujemy ładowarkę, to klient jej raczej nie kupi, bo ma już jedną w komplecie z telefonem. Tutaj ważne jest aby produkty były ze sobą powiązane.
W świeżo zainstalowanym sklepie internetowym istnieje moduł, który wspiera proces sprzedaży powiązanej – nosi on nazwę: Cross-Selling. Domyślnie jest on wyłączony. W celu aktywacji w panelu sterowania w górnym menu wybieramy zakładkę Moduły. Następnie po kliknięciu w kartę Funkcjonalność sklepu przy nazwie powyższego modułu klikamy na przycisk Instaluj.
Moduł jest już aktywny, po kliknięciu linka konfiguruj ukaże się tylko jedna opcja która pozwala na pokazanie lub ukrycie cen produktów w panelu który będzie prezentował produkty powiązane. Gdzie zatem są pozostałe opcje które pozwolą zadecydować które produkty są powiązane? Znajdziemy je w oknie edycji każdego z produktów. W zakładce katalog, wybieramy edycję produktu i naszym oczom na samy dole strony ukazuje się opcja: Produkty powiązane.
Wystarczy teraz wprowadzić nazwę innego istniejącego produktu w sklepie – w naszym przykładzie może to być etui na telefon, a następnie kliknąć znak (+) obok. Czynność tę powtarzamy dla każdego produktu, który ma być powiązany z produktem głównym.
Przy opisie produktu pojawi się nowa karta Zobacz też a w niej powiązane produkty: