Kolejny bardzo ciekawy moduł wspomagający sprzedaż i promocję w naszym własnym sklepie internetowym to Lojalność klientów i nagrody. Moduł po instalacji sklepu jest domyślnie nieaktywny. Włączymy go w panelu sterowania sklepu w zakładce Moduły, wybierając na liście sekcje Ceny i promocje.
Obok nazwy modułu klikamy przycisk Instaluj a następnie Konfiguracja. Widok panelu ustawień modułu widoczny jest na poniższym zdjęciu:
Opiszemy teraz po kolei opcje dostępne w tym module:
1. Współczynnik – określa przelicznik punktów zbieranych przez klienta. Możemy go dopasować indywidualnie, decydując jaką zniżkę otrzyma klient przy zakupie za punkty, oraz ile wart jest jeden punkt nagrody. Wartość ta powinna być atrakcyjna zarówno dla klienta jak i dla właściciela sklepu. Słaby program lojalnościowy nie odniesie sukcesu.
2. Szczegóły kuponu – nazwa jaka pojawi się przy przyznawanych punktach, możemy tutaj podać własną nazwę która będzie identyfikowała się z naszym sklepem.
3. Minimalna kwota przy której bon może zostać użyty – klient realizując swój bon (uzbierane punkty) musi dokonać zakupu za minimalną kwotę określoną w tym miejscu.
4.Daj punkty za produkty w promocji – jeśli posiadamy produkty w sklepie w promocji, to za pomocą tej opcji – zaznaczając X – możemy wykluczyć je z naliczania punktów. W ten sposób unikniemy podwójnego rabatu na dane produkty.
5.Punkty są przyznawane, gdy status zamówienia jest – tutaj decydujemy kiedy klient ma mieć naliczone punkty, np. może to być wtedy, gdy płatność jest zaakceptowana.
6. Punkty są anulowane, gdy zamówienie jest – w sklepie internetowym jest możliwość rezygnacji z zakupu w ciągu 10 dni, więc ta opcja pozwala na określenie kiedy nastąpi anulowanie punktów zdobytych przez klienta przy zakupie zwracanego produktu.
7. Kupony utworzone przez system lojalnościowy mogą być stosowane w następujących kategoriach – zakres wykorzystania punktów możemy zawęzić do określonych kategorii, zaznaczając te, dla których może być użyty.
8. Progresja punktów lojalnościowych – możemy tutaj ustawić opisy jakie zobaczy klient podczas zakupu produktu. Punkty są przyznawane już w momencie zakupu, ale dostępne dla klienta są dopiero w momencie doręczenie zamówionych produktów – zobacz pkt.5
Jak widać opcji jest sporo, dzięki temu możemy dopasować, ten często niedoceniany moduł do własnych preferencji. Należy pamiętać, że dobry program lojalnościowy potrafi zwiększyć sprzedaż – klienci lubią otrzymywać rabaty.