Teraz zajmiemy się kolejnym modułem który możemy włączyć w sklepie Prestashop i zwiększyć sprzedaż w sklepie. Moduł Prezenty urodzinowe, o którym mowa, umożliwia przydzielanie rabatów dla zarejestrowanych klientów, którzy obchodzą właśnie urodziny.|
Na początek musimy ten moduł włączyć, ponieważ domyślnie jest nieaktywny.
Po wejściu do panelu sterowania należy wybrać zakładkę Moduły, a następnie rozwinąć zakładkę Ceny i promocje. Po kliknięciu przycisku Instaluj przy nazwie modułu Prezenty urodzinowe, pojawi się obok odnośnik do strony z konfiguracją, widać ją poniżej:
Konfiguracja nie powinna stanowić problemu, ale dla jasności opiszemy ją.
Ogólna zasada przydzielania wszelkich rabatów i zniżek w tym module jest taka, że z takiej promocji mogą skorzystać tylko osoby które dokonały już zakupu w sklepie i posiadają już założone konto w którym podały swój wiek. Kolejny wymóg techniczny polega na uruchomieniu zadania cron. Na czym to polega? Serwer umożliwia podanie ścieżki do pliku ze skryptem który może być uruchamiany w dowolnych wybranych odstępach. Uruchomienie może się odbywać np co 5 minut lub co 3 dni, itp.
Moduł prezenty urodzinowe w sklepie Prestashop powinien raz dziennie sprawdzać kto z klientów ma dzisiaj urodziny. Właśnie do tego celu służy cron na serwerze. Ustawienia tego możemy dokonać np. w panelu administracyjnym serwera. Podajemy tam co ile ma się uruchamiać skrypt oraz podajemy ścieżkę (uwzględniającą adres naszego sklepu) do odpowiedniego pliku, tak jak to widzimy powyżej: http://…………../prestas/modules/birthdaypresent/cron.php. Częstotliwość uruchomień ustawiamy na: codziennie.
Kolejna opcja umożliwia wybór rodzaju promocji jaką chcemy zaproponować klientom, którzy właśnie obchodzą urodziny:
– procentowa zniżka na zamówienie,
– ilościowa zniżka na zamówienie,
– bezpłatna wysyłka
Każda z powyższych promocji może skłonić klientów do zakupów. Warto o niej poinformować na strona sklepu, np. umieszczając odpowiedni baner.
Zniżkę procentową (np 10% rabatu) lub ilościową (np. przy zakupie minimum 3 produktów) określamy samodzielnie w polu poniżej wyboru promocji.
Możemy również określić, od jakiej minimalnej kwoty zamówienia będzie realizowana promocja.
Warto uruchomić ten moduł, stanowi on kolejne narzędzie które pomoże nam w działaniach marketingowych w sklepie. Klienci mogą otrzymać niższe ceny w dniu swoich urodzin, a nasz sklep może zwiększyć obroty.