Między zamówieniem produktu w sklepie a dostawą do domu upływa kilka dni, warto więc poinformować klienta jaki będzie czas dostawy produktu zakupionego w założonym przez nas sklepie internetowym. Taką funkcję umożliwia moduł Data dostawy, który po instalacji sklepu jest domyślnie wyłączony.
Moduł włączamy w panelu administracyjnym, wybierając zakładkę Moduły, następnie Wysyłka i logistyka. Przy nazwie modułu Data dostawy klikamy przycisk Instaluj.
Po kliknięciu linka Konfiguruj ukaże nam się okno jak poniżej:
Widzimy tutaj dwa okna konfiguracji. Pierwsze umożliwia ustawienie opcji dla konkretnego przewoźnika. Możemy wskazać ile dni będzie trwała dostawa np. dla Poczty Polskiej a ile dla firmy kurierskiej. Aby to wykonać należy kliknąć napis: Dodaj nową regułę przewoźnika:
W nowym oknie widocznym powyżej określamy kolejno:
1. Przewoźnik – wybieramy spośród dostępnych przewoźników, jeśli nie ma go na liście, należy wcześniej go dodać w zakładce Moduły -> Wysyłka -> Przewoźnicy
2. Dostawa między – tutaj określamy widełki czasowe w jakich produkt powinien już dotrzeć do klienta.
3. Opcje dostawy – jeśli przewoźnik dostarcza w weekend, możemy zaznaczyć tę opcję.
Zwykle taka dostawa jest dodatkowo płatna, dlatego możemy dodać dwóch przewoźników np. DHL i DHL Express a klient sam zdecyduje jak szybko chce otrzymać produkt. Taka sama sytuacja występuje z Pocztą Polską, jest przesyłka ekonomiczna i priorytetowa. Przewoźników dodajemy w zakładce podanej powyżej.
Druga część opcji widoczna na pierwszym zdjęciu jest również istotna, możemy w niej ustawić następujące opcje:
1. Dodatkowy czas gdy produkt niedostępny w magazynie – jeśli klient zamówił produkt niedostępny w magazynie (przypominamy, że można na to pozwolić w zakładce: Ustawienia -> Produkty -> Pozwalaj na zamówienia produktów, których nie ma na stanie) wówczas możemy podać ile dni zajmie nam ściągnięcie produktu od dostawcy.
2. Dodatkowy czas na przygotowanie zamówienia – tutaj orientacyjnie podajemy liczbę dni jaka jest potrzebna dla nas, aby przygotować paczkę. Jest to czas od wpłynięcia zamówienia lub zapłaty za produkty do dnia wysyłki. Są sklepy internetowe, które realizują wysyłki w określone dni, wówczas ta opcja powinna być obowiązkowo wybrana.
3. Opcje przygotowania – jeśli przygotowujemy paczki w weekend to można zaznaczyć tę opcję. Zwykle sklepy internetowe w sobotę i niedzielę nie pracują, a realizacja wysyłek rozpoczyna się od poniedziałku.
4. Format daty – ostatnia już opcja pozwoli na określenie formatu daty dostawy podawanej klientowi:
Domyślny format: l j F Y wyświetli przy składaniu zamówienia przykładową datę widoczną poniżej: