Tuż po instalacji wszystkie sklepy Prestashop mają ten sam szablon podstawowy. Zawiera on szare neutralne kolory które powinny pasować do większości sklepów. Jednak jak się okazuje takie szablony Prestashop są mało atrakcyjne. Taki sklep nie wygląda profesjonalnie i może odstraszać klientów którzy zwracają uwagę na wizerunek firmy. Jaki więc powinien być szablon Prestashop w sklepie internetowym?
1. Szablon Prestashop dopasowany motywem i kolorystyką
Motyw szablonu Prestashop powinien „mówić” wyraźnie co sprzedajemy w sklepie. Nie może on zawierać przypadkowych grafik, ale starannie dobrane zdjęcia produktów, postaci, miejsc które są związane z produktami sprzedawanymi w sklepie. Związek ten nie musi być dosłowny, ale powinien istnieć.
Niemal każda branża, posiada własną kolorystykę, która ukształtowała się przez lata w internecie. Na przykład sklepy wędkarskie mają odcienie zieleni, brązu, czarnego. Strona finansowa często posiada kolory niebieski, czerwony. Sklepy z biżuterią, często mają ciemną kolorystykę aby podkreślić luksusowy charakter przedmiotów – srebro i złoto na ciemnym tle prezentuje się najlepiej.
2. Funkcjonalny i przejrzysty szablon Prestashop
Klient wchodząc do sklepu internetowego musi mieć wyraźnie widoczne wszystkie standardowe funkcje sklepów internetowych. W projekcie szablonu Prestashop nie może zabraknąć takich elementów jak:
– wyszukiwarka – to bardzo ważny element, bez niego sklep jest bezwartościowy.
– koszyk z krótką informacją o dodanych produktach (po kliknięciu w niego musi otwierać się strona ze szczegółowym wykazem zakupionych produktów, kosztami wysyłki, itd.)
– informacja o zalogowanym użytkowniku, przycisk rejestracji.
– menu główne a w nim informacja o firmie, o kosztach wysyłki, dane kontaktowe itd.
Braki podstawowych elementów które wymieniamy powyżej może spowodować zagubienie klienta, czy też rezygnację z dalszego przeglądania produktów.
3. Wydajny i zoptymalizowany
Ładny szablon graficzny Prestashop to nie wszystko. Sklep Prestashop podczas wyświetlania produktów realizuje dziesiątki operacji na plikach i bazie danych, powoduje to oczywiste opóźnienia w działaniu. Jeśli do tego dodamy „ciężki” szablon to sklep zacznie ładować się bardzo długo, co niestety odbije się na sprzedaży, nikt nie lubi czekać, zwłaszcza użytkownik internetu. Szablon Prestashop składa się z wielu plików graficznych, powinny one być odpowiednio skompresowane i zoptymalizowane z naciskiem na szybkość ładowania strony sklepu Prestashop.