Jeśli prowadzisz swój własny sklep stacjonarny, właśnie teraz nadszedł czas aby założyć nowy sklep internetowy.
Masz już dużo łatwiej, posiadasz produkty, znasz od podszewki branżę w której handlujesz. Możesz zatem wykorzystać swoje doświadczenie aby dostarczyć takich produktów które będą satysfakcjonujące dla Twoich przyszłych klientów.
Polecamy opis Instalacji sklepu internetowego na serwerze. Oprogramowanie Prestashop jest bezpłatne, wystarczy odpowiedni serwer który spełni wymagania pod sklep, np. IONIC.PL
Sprzedaż w nowym sklepie internetowym to inne podejście do handlu. Tutaj kontakt bezpośredni z klientami jaki dotychczas miałeś – prowadząc sprzedaż w sklepie stacjonarnym – zostanie zamieniony na kontakt przez e-mail, telefon, fax. Klient nie będzie mógł obejrzeć produktu, dlatego należy zadbać o dobry opis i zdjęcia: Dobre opisy produktów , Prestashop udane zdjęcia.
To są bardzo istotne zagadnienia, dziś już nie wystarczy podać nazwę produktu i umieścić (lub nie) słabe zdjęcie. Konkurencja nie śpi, sklepy są coraz lepiej dostępne dla klientów a ekspozycja produktów wkracza nawet w formy o których nikt wcześniej nie myślał – prezentacje 3d, video, recenzje.
Na początek w nowym sklepie internetowym wystarczy dobry opis i zdjęcie (lub kilka zdjęć). Warto dbać o klienta a zakładka „komentarze” szybko zapełni się pozytywnymi opiniami i spowoduje dalszy wzrost sprzedaży.
W Twoim nowym sklepie internetowym musisz jasno określić reguły funkcjonowania. A więc zaprezentować następujące dane:
– regulamin sklepu – podaj tutaj na jakich zasadach można zakupić produkt, jakie są czasy realizacji, odpowiedzialność za przesłanie i zwrot produktu, pamiętając, że klient, na mocy obecnego prawa, może zwrócić nieużywany produkt w ciągu 14 dni bez podawania przyczyny.
– zasady przesyłki – podaj czas wysyłki produktu, zawsze warto utrzymywać stały kontakt z klientem i informować na bieżąco o ewentualnych opóźnieniach z winy dostawcy czy obsługi sklepu, a nie chować głowę w piasek. Często w tym miejscu (lub przy produkcie) umieszcza się informację o koszcie przesyłki – to dobry pomysł – klient od razu wie ile zapłaci za całość zamówienia.
– dane kontaktowe – tutaj obowiązkowo musi być informacja o tym
kto prowadzi twój nowy sklep internetowy. Do sklepów bez tych danych klienci często podchodzą z nieufnością i rezygnują z zakupu.
– o nas – tutaj masz szerokie pole do popisu. Mimo iż to nowy sklep internetowy Ty już jesteś na rynku wiele lat. Właśnie w tym miejscu powinieneś się pochwalić swoim stażem i doświadczeniem w branży. Podniesie to zaufanie do twojego nowego sklepu internetowego.
Pozostałe strony takie jak Promocje, Nowości, Polecane itd. są dostępne standardowo w dobrych sklepach internetowych jakim jest np. PrestaShop.
Jeszcze jedna uwaga na temat kontaktów z klientami.
Pytania zadawane przez e-mail powinny doczekać się odpowiedzi we właściwym czasie. Najlepiej jeszcze tego samego dnia, nie później niż 24 godziny. Klient nie będzie czekał tygodnia na odpowiedź ale wybierze ofertę innego sklepu który jest bardziej „kontaktowy”.
Przy wyborze oprogramowania nowego sklepu internetowego możesz wybrać sprawdzony sklep Prestashop o którym jest ta strona internetowa lub inny również bezpłatny. Wszystkie te sklepy mają jednak pewną wadę – standardowo po instalacji wyglądają tak samo. To nie najlepsza wiadomość dla właściciela nowego sklepu internetowego, bo w ten sposób nie da się zbudować dobrego wizerunku, marki, unikalnego miejsca w internecie do którego będą powracali klienci.
Dlatego warto zamówić własny szablon graficzny – oferty jego stworzenia pojawiają się często w internecie. Koszt jego wykonania będzie nie współmiernie niski w stosunku do jakości jaką zyska wizerunek Twojego nowego sklepu internetowego.