Na stronach Jak Założyć Sklep Internetowy zachęcamy do instalacji najnowszej wersji darmowego sklepu Prestashop w wersji 1.6. Poznaliśmy jakie nowości czekają nas na stronie głównej, teraz przyjrzymy się stronie kategorii. Zobaczymy również jakie są różnice w porównaniu ze starszymi wersjami (1.4 oraz 1.5).
Nasze artykuły o nowościach polecamy właścicielom starszych sklepów a także tym którzy dopiero planują wybór oprogramowania pod swój nowy własny sklep internetowy.
Nowa strona kategorii
Podkategorie i filtry
Jak widać na poniższym obrazie, strona kategorii zyskała nowy wygląd. Oprócz lepszego wizualnie rozmieszczenia poszczególnych bloków doszło szereg funkcjonalności. W naszym przykładowym sklepie weszliśmy w kategorie „Dresses”. Ukazały się więc trzy podkategorie do których można bezpośrednio przejść, lub przefiltrować listę produktów na podstawie cech w rozbudowanym filtrze. Filtrowanie produktów to nieoceniona pomoc w sklepach internetowych. Klienci często z niej korzystają, dzięki czemu znajdują produkty szybciej. Wkrótce a może już można przeczytać na naszych stronach jak taki filtr utworzyć.
Kolejno po lewej stronie znajdziemy 3 bloki: Informacja, Promocje, Nasze sklepy, które są nam znane z wcześniejszych wersji sklepu Prestashop.
Lista produktów
Lista produktów w kategorii zyskała również nowy wymiar. Wystarczy że klient przesunie kursor myszy nad danym produktem a otrzyma sporo informacji. Oprócz linka do szybkiego podglądu o którym piszemy dalej, ma dwie dodatkowe opcje „Dodaj do listy życzeń” oraz „Dodaj do porównania”. Na łamach naszego serwisu Jak Założyć Sklep Internetowy opiszemy dokładniej jak te opcje prawidłowo skonfigurować aby umożliwiały dokonanie sensownego porównania produktów z danej kategorii.
Kliknięcie napisu szybki podgląd spowoduje otwarcie nowego okna modalnego bez przeładowywania strony – prezentujemy je poniżej. Okno to można zamknąć i dalej kontynuować przeglądanie produktów. Dzięki technologi AJAX, podobna funkcjonalność trafiła do wielu sklepów internetowych. Pozwala na szybkie zorientowanie się co to za produkt, jakie ma parametry, a nawet szybkie dodanie do koszyka.